دانستنی های علمی و آموزشی

ساخت وبلاگ

ورود خودرو به جوامع بشری موجب شد تا نیاز به شبکه‌ای مناسب جهت تردد این وسیله نقلیه احساس شود.یکی از مهمترین ابزارها برای برقراری ایمنی در راه‌،استفاده از رنگ‌های ترافیکی می‌باشد.رنگ‌های ترافیکی به جهت تعیین محدوده‌‌های خاص تردد توسط تولید کننده رنگ تولید شده و برای استفاده‌کنندگان از راه‌ و همچنین کاهش مخاطرات ناشی از حوادث رانندگی،جایگاه ویژه‌ای در میان انواع رنگ‌ها پیدا کرده‌اند.این خط کشی‌ها زمانی موثرند که:

  • به راحتی قابل دیدن باشند.
  • فام و درخشش آن‌ها در طول روز تغییر نکند و به خوبی حدود راه را مشخص نمایند.
  • بازتاب خوبی در شب‌ها داشته باشد.

عوامل موثر بر عملکرد و ماندگاری رنگ‌های ترافیک

کیفیت رنگ (داشتن تاییدیه‌ها و استانداردها):

رنگ‌ها برای این‌که دوام و ماندگاری خوب داشته باشند لازم است تا از کیفیت مناسبی برخوردار باشند.

کیفیت گلاسبید(دانه‌های شیشه‌ای):

دانه‌های شیشه‌ای باعث می‌شوند تا نور تابیده شده به رنگ بازتاب شود.از این‌رو باید کیفیت مناسب داشته باشند تا با گذشت زمان دچار افت در نور بازتابی نشوند.

وضعیت ترافیک(رفت و آمد):

گاهی وضعیت تردد دارای ترافیک پرحجم خواهد بود.هرچه ترافیک بیشتر باشد باعث کاهش ماندگاری رنگ می‌شود.

ویژگی‌های رنگ ترافیکی

  • داشتن مقاومت سایشی بالا
  • داشتن مقاومت خوب در برابر آب و هوا
  • داشتن دانه‌بندی مناسب در رنگ
  • چسبندگی عالی به آسفالت و بتن
  • عدم تغییر فام با تابش نور آفتاب
  • سرعت خشک شدن بالا

انواع رنگ‌های ترافیکی

به طور کلی رنگ‌های ترافیکی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • رنگ ترافیکی سرد

منظور از رنگ ترافیکی سرد این است که جهت اختلاط اجزای رنگ و اعمال آن بر روی زیرآیند نیاز به دماهای بالا نیست.

  • رنگ ترافیکی گرم

در رنگ ترافیکی گرم به جهت اختلاط و تشکیل فیلم رنگ ابتدا باید دمای آن را تا میزان مشخصی افزایش داد و سپس آن را بر روی آسفالت اعمال کرد.

انواع رنگ ترافیک سرد

رنگ سرد اکریلیک ترموپلاست

این رنگ بر پایه رزین‌های آکریلیک ترموپلاست پایه حلالی و هم‌چنین  پایه آب بوده و خواص فیزیکی-مکانیکی خوبی را بدست می‌دهد.

از این رنگ برای خط‌کشی جاده‌های داخل و خارج شهر و خطوط ممتد و منقطع استفاده می‌شود.

رنگ سرد کلروکائوچو

این رنگ بر پایه رزین‌های آلکیدی(شورت اویل) اصلاح شده با کلروکائوچو بوده و خواص مطلوبی را دارد.از این نوع رنگ در خط‌کشی‌های ممتد و منقطع داخل و خارج شهرها استفاده می‌گردد.

رنگ ترافیکی چند جزئی

این رنگ بر پایه رزین‌های آکریلیک ترموست بوده و به وسیله هاردنرهای پراکساید پخت می‌گردد.در هنگام اختلاط اجزاء در زمان اعمال، به دلیل واکنش‌های شیمیایی دما افزایش می‌یابد.از این نوع رنگ برای خط‌کشی خطوط عابر پیاده و کانال‌های عبور و مرور،خطوط حاشیه بزرگراه‌ها و هم‌چنین علائم هشدار برای سرعتکاه‌ها با ضخامت حدودا 2 میل استفاده می‌شود.

رنگ ترافیک گرم

این رنگ برپایه رزین‌های هیدروکربنی(پترورزین‌هایی همچون C5) و آلکیدی که به شکل پودر هستند،می‌باشد.رنگ ترافیک گرم برای آزادراه‌ها و مسیرهای پرحجم مناسب می‌باشد،زیرا سرعت خشک شدن این نوع از رنگ‌ها بالاست.از ویژگی‌های این رنگ چسبندگی زیاد و خواص مکانیکی_فیزیکی خوب است و می‌تواند در ضخامت‌های نسبتا بالا(500 تا 3000 میکرون) اجرا شود.

روش‌های اجرای رنگ‌های ترافیکی

دستی

یکی از روش‌های سنتی و مرسوم در اعمال رنگ‌های ترافیکی،روش دستی است.عموما از غلطک یا کاردک برای اجرا به روش دستی در رنگ‌های آکریلیک چند جزئی استفاده می‌گردد.

اسپری

یکی از پرکاربردترین روش‌ها در اعمال رنگ‌های ترافیکی،روش اسپری است.در این روش با استفاده از ماشین‌آلات خاص رنگ را بر روی سطح اسپری می‌کنند.ضخامت رنگ اعمالی در این روش خیلی بالا نیست.

اسکرید

در این روش رنگ مخلوط مذاب بر روی سطح به طور یکنواخت اعمال می‌شود.زمان خشک شدن در این روش کوتاه بوده و علاوه بر چسبندگی خوب به زیرآیند،قابلیت اعمال با ضخامت‌های بالا را نیز دارد.

اکستروژن

در این روش نیز رنگ مخلوط شده در پیش گرم‌کن‌هایی حرارت داده می‌شوند تا به دمای مذاب برسند.سپس به وسیله ماشین‌های مخصوص بر روی زیرآیند پرایمرخورده برای خطوط منقطع حاشیه راه اعمال می‌گردد.

رنگ ترافیکی جداول

از رنگ ترافیکی برای جداول به منظور نمایان شدن بهتر برای استفاده‌کنندگان از راه و هم‌چنین جلوه‌های بصری استفاده می‌شود.

رنگ جداول عبارتند از:

  • رنگ ترافیکی آلکیدی

این نوع از رنگ،بر پایه رزین آلکیدی لانگ اویل خشک شونده با هوا بوده و دارای چسبندگی و جلای خوب است.برای اعمال این نوع رنگ می توان از قلم مو یا غلطک استفاده کرد.

  • رنگ ترافیکی آکریلیکی

این نوع از رنگ‌ها بر پایه رزین‌های آکریلیکی واتربیس بوده و چسبندگی خوبی به سطوح بتنی دارد.هم‌چنین به دلیل سازگاری با محیط زیست و نداشتن ترکیبات آلی فرار بسیار مطلوب هستند.

  • رنگ ترافیکی پلی یورتان

رنگ‌های پلی یورتان چسبندگی بسیار خوبی به زیرآیند داشته و در برابر عوامل آب و هوایی و نور خورشید هم مقاومت زیادی دارد.رنگ‌های پلی یورتان از رزین پلی اُل و هاردنرهای ایزوسیاناتی تشکیل می‌شوند و از دسته رنگ‌های چندجزئی به شمار می‌آیند.

آماده‌سازی سطح

یکی از مهمترین عوامل در رنگ‌های ترافیکی،آماده سازی سطح می‌باشد.آماده سازی سطح باعث می‌شود تا رنگ ترافیک چسندگی مطلوب را با زیرایند داشته باشد و دوام آن افزایش یابد.برای آماده‌سازی سطح لازم است تا نکات زیر را مدنظر قرار داد:

  1. خشک بودن سطح:اساسا برای این‌که فیلم رنگ بتواند بر روی سطح اعمال شود لازم است تا عاری از هرگونه رطوبت باشد.در غیراینصورت چسبندگی بین رنگ و آسفالت به وجود نخواهد آمد.
  2. تمیز بودن سطح:هم‌چنین زیرآیند باید عاری از هرگونه گرد و خاک و کثیفی باشد.بدین منظور عموما قبل از هرگونه خط‌کشی،سطوح را به وسیله باد پرفشار تمیز می‌کنند.
  3. زدودن سایر مواد شیمیایی:وجود هر گونه مواد شیمیایی مانند قیر،روغن،بنزین و … باعث می‌شود تا رنگ ترافیکی دچار کاهش در خواص ماندگاری خود بشوند.
  4. پرکردن خلل و فرج:در برخی معابر ترک‌ها و ناهمواری در سطح وجود دارد که علاوه بر افزایش مصرف رنگ باعث کاهش چسبندگی و ایجاد ترک در فیلم رنگ خواهد شد.لذا حتی الامکان می‌بایست این خلل و فرج را برطرف نمود.
  5. استفاده از پرایمر:به منظور افزایش چسبندگی رنگ‌های ترافیک از پرایمرهای خاص استفاده می‌کنند.این پرایمرها ماندگاری رنگ ترافیکی را افزایش می‌دهند.
دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 113 تاريخ : يکشنبه 30 مرداد 1401 ساعت: 3:07

نوع  رنگ خط کشی در پارکینگ ها

پارکینگ ها ، مخصوصا پارکینگ های عمومی در طول شبانه روز همواره در حال میزبانی تعداد زیادی از افراد و وسایل نقلیه دارای بار و بدون بار هستند .
پس باید این امر را در نظر گرفت که نوع رنگ برای خط کشی پارکینگ از دوام و ماندگاری بالایی بر خوردار باشد و برای اجرای  خط کشی قبل از هرچیز سطح مکان مورد نظر به طور کامل تمیز و بدون از چربی و آلودگی باشد و در لاین بندی و ایجاد خط از پرایمر استفاده شود.
رنگ اجرایی در پروژه خط کشی مجتمع های تجاری میتواند تنوع بسیاری داشته باشد که از مرسوم ترین آنها رنگ های سرد یا تک جزیی میشود نام برد از ویژگی های این رنگ ها میشود بهقیمت مناسب آنها اشاره کرد .
دیگر رنگ های مورد استفاده در خط کشی رنگهای اپوکسی دوجزیی و پلی اورتان هستند که قابلیت استفاده در سطوح فلزی و بتنی و  کاشی و سرامیک را دارند.

رنگ های خط کشی پارکینگ غالبا به روغن خودرو و گریس حساس هستند.

شاخص های انتخاب نوع رنگ خط کشی پارکینگ

جنس کف پارکینگ

بتنی، کفپوش اپوکسی یا آسفالت

موقعیت پارکینگ

که در فضای سرپوشیده قرار گرفته یا در فضای باز

قیمت خط کشی پارکینگ

قیمت نیز از مواردی میباشند که در انتخاب نوع رنگ مصرفی موثر می باشد. معمولا از رنگ سرد که ارزان تر نیز می باشد، روی سطوح زبر و غیر مسطح استفاده می شود. از رنگ های پلی اورتان و دو جزیی هم روی کفپوش اپوکسی و بتن سخت استفاده می شود.

بر طبق استاندارد پارکینگ ها حداقل عرض محل پارک خودرو ۲٫۴ متر می باشد. معمولا جهت مقرون به صرفه بودن و با در نظر گرفتن بعد اقتصادی، آن را به شکل T  با طول خطوط عموما ۵ متر ما بین دو اتومبیل در نظر می گیرند.

رنگ خط کشی پارکینگ

معمولا از فام رنگ زرد جهت مشخص کردن محدوده پارکینگ ها استفاده می شود. از فام رنگ سفید هم جهت مشخص کردن مرز خطوط ترافیکی در پارکینگ ساختمانها و پارکینگ های طبقاتی استفاده میگردد.

پوشش نهایی ایجاد شده توسط این رنگ ها بعد از اتمام خط کشی، دارای سطحی یکنواخت می باشند. این پوشش در مقابل بازتاب نور مقاوم بوده و سازگاری بالایی با انواع سطوح بتنی ، اپوکسی و آسفالت دارد. به همین دلیل  برای خط کشی خیابان ها و جاده ها بسیار مناسب می باشند.

مدل خط کشی پارکینگ

جایگاه پارک خودرو ها معمولا به سه مدل موازی، عمودی و مورب خط کشی می شوند.

  • خط کشی ترافیکی مدل عمودی فضا را به صورت بهینه تفکیک می کند و خودرو های بیشتری میتوانند در یک ناحیه مشخص پارک کنند ولی در عوض مسیر حرکتی بیشتری نیز نیاز دارد. این مدل برای پارکینگ های طبقاتی مناسب تر میباشد. مطابق با استاندارد حداقل عرض جایگاه عمودی ۲۴۰ سانتیمتر می باشد و به شکل T در بین دو خودرو و شکل L  در طرفین ، روی زمین مشخص می شود. طول این خطوط عموما ۵ متر در نظر گرفته می شود.
  • خط کشی ترافیکی مدل موازی بیشتر در خیابانها مورد استفاده قرار میگیرد.  در مدل موازی فضای پارک کمتر میشود ولی مسیر حرکتی کمتری نیز نیاز دارد. خروج از پارک نیز آسانتر است. در خط کشی ترافیکی مدل موازی جایگاه با شکل مستطیل تعیین میشود.در این مدل طول جایگاه ۶ متر و عرض آن ۲ متر در نظر گرفته می شود.
  • خط کشی ترافیکی مدل مورب ترکیبی از مدل عمودی و مدل موازی است. پارکینگ هایی که به این صورت طراحی شده اند، مانند مدل عمودی فضای پارک بیشتر و ورود و خروج راحتی دارند در عین حال که فضای حرکتی کمتری نسبت به این مدل نیاز دارند. این مدل اغلب در پارکینگ های عمومی و روباز متداول است. مدل مورب با دو زاویه ۴۵ درجه یا ۶۰ درجه نسبت به دیوار و باخطوط مستقیم خط کشی می شود.

خط کشی پارکینگ ها و اجرای المان های راهنمایی و ترافیکی در پارکینگها باعث جلوه بهتر فضا و اطلاع رسانی صحیح به رانندگان می گردد. بدین ترتیب رانندگان می توانند سریع، راحت و با نظم خاص و رعایت اصول ترافیکی در محل های مشخص شده توسط خط کشی ترافیکی پارکینگ توقف کنند.

گروه صنعتی رنگ پارکینگ  آمادگی خود را جهت انجام کلیه پروژه های مربوط به خط کشی و نام گذاری پارکینگ با استفاده از بهترین و مرغوب ترین رنگ ها اعلام میدارد. متریال های اپوکسی و پلی یورتان، تک جزیی و دو جزیی… مقاومت و ماندگاری بالا همراه با زیبایی و درخشندگی منحصر به فرد. پرسنلی ماهر و کارآزموده، آشنا با استاندارد خط کشی، رنگ آمیزی دیوار پارکینگ و نصب تجهیزات پارکینگ.

هزینه خط کشی پارکینگ به چه چیز هایی وابسته است ؟

در خط کشی پارکینگ این امکان وجود دارد که به رنگ بیشتر و یا نصب وسایل اضافه دیگری احتیاج پیدا کنید. در این مقاله به مطالعه علت هایی که بر افزایش هزینه تمام شده خط کشی پارکینگ موثر می باشد می پردازیم. تا انتها این مقاله با ما همراه باشید.

هزینه خط کشی پارکینگ مجتمع ، آپارتمان و محوطه ها یکی از موضوعات پر اهمیت در رابطه با انجام خط کشی پارکینگ می باشد . تعیین قیمت برای انجام خط کشی پارکینگ ممکن است به نظر مقداری مبهم باشد . به این علت خوب است که از چند نظر متفاوت به آن توجه داشته باشیم . برای بیشتر اشخاص فقط هزینه رنگ خط کشی مهم است و به اجرای آن اهمیتی نمی دهند .

لطفا در نظر داشته باشید که انجام خط کشی پارکینگ شامل تهیه رنگ ، پاک سازی محیط و آماده سازی ، اجرا و بقیه کارهای اضافه می باشد . پس در اگر شما به دنبال برآورد هزینه خط کشی پارکینگ می باشید ، باید مواردی که در پایین این پاراگراف ذکر شده را در نظر داشته باشید :

  • جنس و ویژگی های رنگ مورد استفاده :

هزینه تمام شده رنگ با در نظر گرفتن جنس رنگ ، مرغوبیت ، نام  تجاری و معروفیت برند شرکت سازنده رنگ خط کشی و میزان دوام  آن در مقابل شرایط گوناگون برآورد می شود . پس هر چقدر رنگ به کار رفته با کیفیت تر و مرغوب تر باشد هزینه های خط کشی پارکینگ در آخر بیشتر می شود .

  • سختی کار و تعداد ساعت کار بر روی پروژه خط کشی :

در نظر داشته باشید که با توجه کردن به سختی کار و ساعت کاربر روی پروژه هزینه خط کشی پارکینگ مجتمع ها و خط کشی پارکینگ محوطه ها فرق خواهد کرد . کارفرمایان در تحقیقات های نخستینی که انجام می دهد نوضیحاتی مربوط به زمان تحویل کار و افراد مورد نیاز به شما می دهد . در آخر هر چه این عدد ها بیشتر باشند سبب بالاتر رفتن هزینه های خط کشی پارکینگ می شوند .

  • تجربه کاری مجموعه و پروژه های قبلی و از پیش انجام شده :

هرچقدر پروژه ها قبلی انجام شده شرکت مد نظر بهتر باشد ، از سمت مشتریان بیشتر مورد توجه قرار میگیرد . به همین علت بعضی از شرکت ها با توجه به پروژه های قبلی و سابقه بیشتر خود قیمت خود را نسبت به رقیبان افزایش می دهند .

طریقه خط کشی پارکینگ

بعد از پیدا کردن رنگ مد نظر ، طریقه خط کشی در پارکینگ قابل توجه میشود و حتما باید با در نظر گرفتن شرایط و استانداردهای در حال حاظر ، راه اندازی و اجرای خط کشی پارکینگ انجام شود . هرچقدر دقت اشخاص در تهیه رنگ و برچسب خط کشی پارکینگ بالا تر باشد ، مرغوبیت کار در آخر بهتر خواهد شد .

رنگ مرغوب در جنس و ماندگاری خط کشی محوطه تاثیر گذار است. پیش از انجام خط کشی پارکینگ باید از جنس و کیفیت رنگ خود مطمئن شویم . برچسب و رنگ خط کشی باید ویژگی های لازم و مطلوب را دارا باشد . و همچنین در مقابل شرایط گوناگون کیفیت خود را حفظ کند .

تهیه رنگ و برچسب مرغوب درهزینه های خط کشی پارکینگ موثر است .شما می توانید با در نظر گرفتن مبلغ مورد نظر و کیفیت های حاضر بهترین رنگ و برچسب را برای گذاشتن علامت و تقسیم بخش های گوناگون پارکینگ درنظر بگیرید .

ملزومات خط کشی پارکینگ مجتمع های تجاری و مسکونی

با تحقیقات لازم و تهیه رنگ متناسب خط کشی پارکینگ آپارتمان های بزرگ تجاری و مسکونی انجام خواهد شد .در آخر می خواهیم وسایل مورد نیاز برای انجام خط کشی پارکینگ را برای شما بازگو کنیم . قابل توجه ترین مورد در تهیه وسایل مورد نیاز در خط کشی پارکینگ ساختمان ها سختی و طرز کار است .

هر چقدر سختی کار بالا تر باشد ، باید تجهیزات و وسایل بهتری که تندی بیشتری دارند را مورد استفاده قرار دهیم. به همین دلیل هزینه های خط کشی پارکینگ آپارتمان ها بیشتر میشوند . مورد استفاده قرار دادن غلطک های گوناگون و قلم های رنگ آمیزی معمولی و در اندازه بزرگتر استفاده از ابزار آلات رنگ آمیزی به خصوص ،همه از علت های موثر در بالاتر رفتن تندی و قیمت رنگ آمیزی و خط کشی پارکینگ می گردد .

کلا تعیین هزینه ثابت در این قسمت کار بسیار سخت و گمراه کننده ای به نظر می آید و لازم است از جهت های گوناگونی به آن نگاه کنیم .انجام خط کشی پارکینگ حاوی بخش های تهیه رنگ ، باز سازی و تمیز کردن سطوح مورد نظر، اجرا و چسباندن برچسب یا رنگ کردن خط ها و بقیه کارهای اضافی می باشد .

استاندارد خط کشی پارکینگ در ساختمان مسکونی و ساختمان تجاری

اگر با وسیله نقلیه خود مراجعه ای به پارکینگ های عمومی و یا ساختمان های بزرگ مسکونی و پارکینگ های مجتمع های تجاری  داشته باشید شاهد آن خواهید بود که  ، استاندارد خط کشی پارکینگ بسیار سردرگمی شما را برای پارک خودرو یا وسیله نقلیه شما را کم کرده است .در زیر چند نمونه از اصلی ترین استاندارد ها را با هم  بررسی میکنیم تا بیشتر با خط کشی پارکینگ در ساختمان های مسکونی و تجاری آشنا شویم .

پیاده سازی خط کشی پارکینگ به صورت طولی

از جمله روش های پر استفاده در خط کشی پارکینگ ها خط کشی طولی بوده به نحوی که  پهنا این خط کشی و یا حتی میزان اندازه فضا خالی و یل پر بودن آن بر اساس نوع مکان واقع شده پارکینگ است.

برای نمونه این نوع خط کشی پارکینگ ، به گونه ای است که در سمت های فرعی پهنا خطوط درازا به اندازه ۱۴ الی دوازده سانت بوده . و بین هر ۳٫۲ متر خط کشی به صورت طولی، ۵٫۵ متر فضای خالی است. اما در مکان های اصلی پارکینگ ها پهنا خطوط  طولی ۱۶ سانت  و میان هر ۹ متر ،  حدود سیزده متر فضا خواهد بود.

پیاده سازی خط کشی پارکینگ به صورت عرضی

خط کشی های عرضی دربرگیرنده خط حق عبور , خط ایست , مکان عبور  عابرپیاده و خط کشی محل های توقف و یا این که به عبارتی پارکینگ ها می شود . که رنگ کلیه آن‌ها طبق مقررات پند و رانندگی سپید است و صرفا رنگ داخلی جزیره های دیوایدر متعدد است و غالبا به زرد چشم می‌گردد . میزان های این جور از خط کشی ها طبق پیشنهاد مشتری , مدل پارکینگ و تعداد احتمالی ماشین هایی که در پارکینگ قرار خواهند گرفت مختلف است .

رنگ های خط کشی پارکینگ

رنگ هایی که برای خط کشی پارکینگ ها مورد به کار گیری قرار می گیرند مشتمل بر دو نوع رنگ های تک جزئی و دو جزئی میگردند که به دنبال بررسی بعضی از خصوصیت های این جور از رنگ ها که برای اجرای خط کشی پارکینگ مورد به کار گیری قرار می گیرند می پردازیم .

رنگ های تک جزئی :

این دسته از رنگ ها در دو زرد و سپید کدر ارائه میگردند . رفلکس این مدل از رنگ ها هفتاد و پنج درصد و توان پوشانندگی آنان سیصد و بیست گرم در متر مربع برای لایه هایی است که با ضخامت دویست میکرون روی تراز قرار می گیرند . هنگامی که برای کم آب شدن این گونه از رنگ ها ضروری است دست‌کم پنج تا ۱۰ دقیقه برای کم آب شدن سطحی و ۲ تا ۴ ساعت برای کم آب شدن بی نقص آنها است .

پس با این حال , تقریباً می‌توان داعیه کرد که به کار گیری از خط کشی پارکینگ ساختمان و منازل , در مجتمع‌های بزرگ تجاری و مسکونی و همینطور در پارکینگ‌های همگانی حتمی و با اهمیت است . البته درخصوص استاندارد و روش به کار گیری از رنگ خط کشی پارکینگ و همینطور بها آن نکات متفاوتی موجود هست که در‌پی به آن ها خوا هیم پرداخت

چند نمونه از خط کشی های اجرا شده در خارج از ایران . تمامی این نمونه ها شرایط اجرا در داخل ایران را نیز دارند.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 27 مرداد 1401 ساعت: 16:50

10 نکته در مورد نحوه سئو کردن محصولات ووکامرسی:

1. همیشه توضیحات محصول را درج کنید

توضیحات محصول به طور معمول طولانی نیستند، اما باید محتوایی مفید و شسته رفته داشته باشند. این بدان معناست که باید مطمئن شوید محتوای شما از نظر ساختاری سازگار با موتورهای جستجو هستند.

موتورهای جستجو دقیقاً مانند سایر مطالب موجود در سایت شما از توضیحات محصول استفاده می کنند. آنها حاوی اطلاعات حیاتی در مورد صفحه محصول شما و کلمات کلیدی برای رتبه بندی محصولات شما هستند.

می توانید از توضیحات آماده استفاده کنید، اما اگر خودتان بنویسید، رتبه شما در نتایج جستجو بهتر خواهد بود.

2. عناوین صفحه را بهینه کنید

عناوین صفحه باید به اندازه کافی توصیفی باشند که به جستجوگرها و موتورهای جستجو بگویید صفحه شما در مورد چیست. برای اکثر سایت های فروشگاه اینترنتی، باید صفحات دسته بندی محصول را داشته باشید.

صفحات دسته بندی نه تنها به خریداران کمک می کند کالاهایی را که به دنبال آن می گردند، پیدا کنند؛ بلکه از نمایش جداگانه صفحات محصول در نتایج موتور جستجو جلوگیری می کنند.

صفحه محصول:

عنوان صفحه و عنوان SEO در بسیاری از موراد یکسان است. با استفاده از ابزاری مانند Yoast SEO می توانید عنوان سئوی صفحات خود را برای رتبه بندی بهتر بهینه کنید.

شما باید از عناوین کلیدی در عنوان صفحه و عنوان SEO خود استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که این محتوا ابتدا برای افراد مهم است و بعد موتورهای جستجو. خوانایی را فدای نوشتن کلمات کلیدی بی اندازه نکنید. خواندن یک متن بی سر و ته واقعا حوصله سر بر است و قطعاً در دراز مدت به سایت و تجارت شما آسیب خواهد رساند.

3. Breadcrumbs را فعال کنید

پیوندهای Breadcrumb در بالای صفحات محصول ظاهر می شوند و به بازدید کنندگان کمک می کنند تا به راحتی به دسته قبلی یا صفحات فرود برگردند. آن ها به بازدید کنندگان نشان می دهند که از کجا وارد شده اند و کجا بوده اند.

Breadcrumbs نه تنها برای بازدید کنندگان مفید است بلکه برای تعیین نحوه ساختار سایت شما و رتبه بندی در نتایج جستجو نیز استفاده می شود.

4. منوی سایت را برای سئو کردن محصولات ووکامرسی خود ساده کنید

یک منوی تمیز و ساده در یک فروشگاه اینترنتی می تواند تأثیر زیادی در نرخ زمان صرف شده در سایت داشته باشد. اگر بازدید کنندگان وقت بیشتری را در سایت شما می گذرانند، احتمالاً سایت شما در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

با ساده نگه داشتن کارکرد منوی اصلی خود می توانید بهینه سازی محصولات ووکامرسی سایت خود را بهبود بخشید. Google هر صفحه را در سایت شما خزش خواهد کرد.

منوی اصلی شما فقط باید شامل پیوند به مهم ترین صفحات برای کاربران سایت شما باشد. سایر پیوندها  برای سئو کردن محصولات ووکامرسی شما می توانند در صفحه اصلی سایت شما باشند.

به علاوه، بازدید کنندگان شما قادر خواهند بود با استفاده از یک منوی نسبتا ساده، به قسمت های مهم سایت شما دسترسی پیدا کنند.

5. URL ها را کوتاه و توصیفی نگه دارید

برای کسانی که از ووکامرس و وردپرس استفاده می کنید، در هنگام نصب وردپرس، مجوز دسترسی موتورهای جستجو به وب سایت وردپرس را فعال کنید تا مطمئن شوید URL های شما به طور یکسان در دسترس بازدید کنندگان و موتورهای جستجو است. برای این کار، به تنظیمات »پیوندهای یکتا مراجعه کرده و یک ساختار URL را انتخاب کنید.

پیوندهای متداول به شما امکان می دهد به جای شناسه محصول از کلمات کلیدی در URL های خود استفاده کنید. ممکن است این یک چیز کوچک به نظر برسد اما تفاوت زیادی در چگونگی بازدید کاربران از سایت شما ایجاد می کند. اگر در حال استفاده از پیوندهای ارتباطی با ووکامرس نیستید، URL های شما به طور پیش فرض از شناسه محصول استفاده می کنند.

6. توضیحات متا خود را خالی نگذارید

توضیحات متا در واقع مستقیماً به سئو محصولات ووکامرس شما کمک نمی کنند، اما می توانند مسیری طولانی را برای بهبود نرخ کلیک شما طی کنند. آن ها تحت عنوان ورودی نتایج جستجو ظاهر می شوند و محتوا را توصیف می کنند. امکان دیگری  که توضیحات متا به شما می دهد این است که جستجوگرها را علاقه مند می کنید تا کلیک کنند.

Google گاهی اوقات از توضیحات متای یک صفحه برای تولید نتایج جستجو استفاده می کند. به همین دلیل، گوگل توصیه می کند که هر صفحه از سایت شما توضیحات متای منحصر به فرد خود را داشته باشد. می توانید توضیحات متا را با استفاده از افزونه Yoast ویرایش کنید. میانگین طول متا نشان داده شده در نتایج جستجو حدود 160 نویسه است.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 114 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 19:32

شناخت انواع رنگ های ساختمانی و ویژگی های یک رنگ ساختمانی می تواند به شما در انتخاب رنگ کمک کند. رنگ یکی از متریال های مهم در زیباسازی فضای داخل و خارج ساختمان محسوب می‌ شود. رنگ ها می ‌توانند ظاهری شاداب و چشم‌نواز را در محیط به وجود بیاورند.

رنگ ها در جنس های متنوعی تولید می شوند. انواع رنگ های ساختمانی تناژ های بی نهایتی از رنگ ها را شامل می شوند. با توجه به نوع مکان و جنس زمینه می توانید رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

رنگ ها از چهار جزء اصلی تشکیل می شوند:

  • رنگ دانه: از رنگ دانه تشکیل شده است.
  • رزین: نقش اصلی در چسبندگی رنگ به زمینه را ایفا می کند.
  • حلال: برای رقیق کردن رنگ از حلال (شیمیایی، غیر شیمیایی) استفاده می کنند.
  • افزودنی های مفید: خاصیت ضد قارچی، قابل شستشو و ضد لک بودن را دارند.

زمانی که رنگ بر روی سطوح پوشانده شود حلال موجود در رنگ خشک می شود.

بر این اساس دو نوع حلال برای رنگ وجود دارد:

  • رنگ هایی با حلال آب: بیشتر برای رنگ آمیزی منازل مسکونی استفاده می شود. با نام رنگ لاتکس نیز شناخته می شود. زمان خشک شدن آن بسیار کم است.
  • رنگ با پایه روغن: تینر یا نفت حلال این نوع رنگ هستند. این نوع رنگ زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد.

مزایای استفاده از انواع رنگ های ساختمانی

آشنایی با ویژگی های یک رنگ ساختمانی می تواند شما را در تکمیل کردن نمای داخلی ساختمان و خرید رنگ در تهران کمک کند. زیباسازی مهمترین ویژگی رنگ ها بعد از استفاده است.

می توانید جلوه های بصری زیبایی با استفاده از رنگ بر روی دیوار، سقف خانه، پنجره و… ایجاد کنید. البته برای جلوگیری از زنگ زدن متریال های فلزی در تماس با نم و رطوبت نیز استفاده می شود.

از انواع رنگ های ساختمانی خاص برای محو کردن ترک ها و زخم های روی سطوح نیز استفاده می شود.

برای تمیز کردن سطوح می توانید از انواع رنگ های ساختمانی استفاده کنید. گاهی اوقات برخی لکه ها به هیچ وجه از روی سطح تمیز نمی شوند. با یک رنگ ساده می ‌توانید آن را پوشش دهید تا ظاهری زیبا و تمیز را به وجود بیاورد.

معرفی انواع رنگ های ساختمانی

انواع رنگ های ساختمانی به شرح زیر می باشد:

انواع رنگ های ساختمانی پلاستیک (امولسیون): قدیمی ترین نوع رنگ است. برای رنگ آمیزی ساختمان از این نوع رنگ استفاده می شود. حلال آن آب است و در مدت زمان کمی خشک می ‌شود. به راحتی قابل اجراست اما نمی ‌توان آن را شستشو داد. برای سطوح فلزی غیر قابل استفاده است.

این نوع رنگ بوی نامطبوعی ندارد. ظاهر آن مات است و به راحتی عیوب روی سطوح را می ‌پوشاند. از طرف دیگر به راحتی کثیف می شود. از آن برای رنگ آمیزی سقف خانه، انبار ها، داخل کمد و… استفاده می شود.

انواع رنگ های ساختمانی روغنی: بیشترین کاربرد رنگ روغن برای پوشش دهی سطوح فلزی است. از تینر یا مواد نفتی به عنوان حلال آن استفاده می کنند. رنگ روغن به سه گروه تقسیم می ‌شود:

  • رنگ های براق: سطوح را به راحتی می پوشاند. به راحتی تمیز می شوند و قابل شستشو هستند. لکه ها به راحتی از روی سطوح رنگی پاک می شوند. برای هر نوع سطحی می توانید از رنگ روغن استفاده کنید. این نوع رنگ ایرادات و ترک های روی سطوح را نمی پوشاند. انعکاس نور در آن فضا را روشن تر می کند. بوی نامطبوعی دارد و مدت زمان خشک شدن آن نیز طولانی تر است.
  • رنگ مات: اگر برای سطوح گچ کاری شده استفاده شود به راحتی عیب ها و ترک ها را می پوشاند. نور را منعکس نمی کند. همچنین قابل شست و شو است.
  • رنگ نیمه مات: برای افرادی که انعکاس نور در رنگ های براق را دوست ندارند پیشنهاد می شود. جلوه ملایمتری از نوع براق دارد.

از معایب رنگ روغن این است که باید در چند مرحله آن را اجرا کرد.

انواع رنگ های ساختمانی آکریلیک: این نوع رنگ جزو رنگ های نوین محسوب می ‌شود. پایه و حلال آن آب است و بوی نامطبوعی ندارد. از طرفی قابل شستشو نیست. پوشش بسیار خوب و ایده آلی بر روی سطوح ایجاد می کند. ویژگی های یک رنگ  برای پوشش دهی ساختمان را دارد. با استفاده از غلطک باید سطوح را رنگ آمیزی کرد. در صورت استفاده از قلم مو رد آن بر روی سطوح باقی خواهد ماند.

انواع رنگ های ساختمانی مولتی کالر: یک ایده خلاقانه در رنگ آمیزی محسوب می شود. این نوع رنگ از چند تناژ رنگی مختلف تشکیل شده است. بیشتر جنبه تزیینی دارد و بعد از رنگ آمیزی ظاهری برجسته به وجود می آید. بر روی سطح های مختلف مانند گچ، بتن، فلز، کاشی و… قابل اجرا است. بوی نامطبوعی ندارد. خاصیت آنتی استاتیک دارد، یعنی گرد و غبار را به خود جذب نمی کند. قابل شستشو است و به سرعت خشک می شود. استحکام بالایی در برابر خراش و ضربه دارد.

ترک ها و نقص های سطح را به خوبی پوشش می دهد در نتیجه ویژگی های یک رنگ را دارا می باشد. برای اجرای آن باید از دستگاه مخصوص استفاده کرد در نتیجه هزینه بالاتری دارد. به دلیل اینکه بعد از اجرا به صورت برجسته است دیگر نمی توان آن را با رنگ های روغنی و پلاستیک رنگ آمیزی کرد. رنگ آمیزی آن باید توسط یک فرد متخصص انجام شود.

انواع رنگ های ساختمانی پتینه: در واقع یک نوع هنردست برای رنگ آمیزی است. برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل می توانید از این نوع رنگ استفاده کنید. از آن برای اجرای طرح و نقش های هنری استفاده می شود.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 142 تاريخ : دوشنبه 24 مرداد 1401 ساعت: 18:42

تلویزیون سونی X80K سایز 55 اینچ یکی از تلویزیون های 2022 سونی است. این تلویزیون در بازار های جهانی با مدل X8000K یا X800K نیز شناخته می شود اما مدل دقیق و درست آن X80K است. این محصول برای تماشای فیلم و سریال و استفاده خانگی و روزمره کاملا مناسب است. این تلویزیون با مدل کامل KD-55X80K وارد کشور ما می شود و مونتاژ مالزی است. سونی تلویزیون های 2022 خود را با پسوند K روانه بازار نموده است.

بنابراین تلویزیون پیش روی شما را می توان به نوعی جزو تلویزیون های سری K سونی نامید. تلویزیون X80K یکی از ارزان ترین تلویزیون های 4K سونی در سال 2022 است. این تلویزیون مدل جدید تر و جایگزین تلویزیون سونی X80J است که در سال گذشته معرفی شده بود.

خريد تلويزيون تهران تلویزیون ایکس 80 کی دارای صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر 4K HDR است. تلویزیون ال ای دی سونی 55X80K دارای نور پس زمینه Direct LED و پنل IPS است. صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 60 هرتز برخوردار است و به کمک تکنولوژی Motionflow XR 240 صحنه های سریع را واضح نمایش می دهد و از تاری آنها جلوگیری می کند. صفحه نمایش این محصول از عمق رنگ 10 بیت (8 بیت + FRC) برخوردار است و به کمک تکنولوژی Triluminos Pro و Live Color طیف گسترده ای از رنگ ها را نمایش می دهد.

این تلویزیون فاقد تکنولوژی Local Dimming است اما تا حدودی به کمک تکنولوژی Frame Dimming و Dynamic Backlight Control نور پس زمینه را کنترل کرده و کنتراست تصویر لازم را ارائه می دهد. تلویزیون 4K سونی 55X80K مجهز به پردازشگر تصویر 4K HDR processor X1 است.این پردازشگر وظیفه پردازش تصویر را به عهده دارد و به کمک تکنولوژی 4K X-Reality PRO رزولوشن تصاویر را افزایش داده و نویز آنها را از بین می برد و همه چیز را در حد کیفیت تصویر 4K نمایش می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی HDR است و از فرمت های HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند. این تلویزیون به کمک تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer کنتراست تصاویر و صحنه ها را به صورت پویا بهبود بخشیده و آنها را واقعی تر نمایش می دهد.

همچنین به کمک تکنولوژی Object-based HDR Remaster اشیاء و عناصر موجود در صحنه ها تشخیص داده و عمق، کنتراست و رنگ آنها را به صورت مجزا بهبود می بخشد و محتوای HDR را با کیفیت بالاتری نمایش می دهد. این محصول دارای 4 پورت HDMI 2.0 است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K@60Hz را دارد. این تلویزیون از تکنولوژی ALLM پشتیبانی می کند اما خبری از تکنولوژی VRR در آن نیست.امسال سونی از قابلیت Auto HDR Tone Mapping و Auto Genre Picture Mode نیز در تلویزیون های خود استفاده نموده است. این دو قابلیت در این تلویزیون نیز وجود دارند تا هماهنگی کاملی با کنسول PS5 داشته باشد.

البته این تلویزیون گیمینگ نیست و شما نمی توانید از تمام ظرفیت کنسول های نسل نهم بهره مند شوید اما به طور کلی برای بازی کردن با کنسول های نسل هشتم گزینه مناسبی است. قابلیت Auto HDR Tone Mapping باعث می شود تا هنگام اتصال به کنسول PS5 به صورت خودکار بهترین تنظیمات HDR انجام شود و جزئیات بیشتری را در قسمت های روشن و تاریک بازی های HDR مشاهده کنید. این قابلیت عملکردی مشابه قابلیت HGiG در تلویزیون های دیگر دارد. قابلیت Auto Genre Picture Mode نیز هنگام اتصال تلویزیون به کنسول PS5 بهترین تنظیمات مربوط به بازی را به صورت خودکار انجام می دهد.

همچنین در صورتی که به تماشای فیلم روی کنسول PS5 بپردازید این تلویزیون بهترین تنظیمات مربوط به تماشای فیلم را به صورت خودکار انجام می دهد. توجه داشته باشید که این قابلیت ها تنها با کنسول سونی سازگار است. تلویزیون سونی 55X80K دارای سیستم صوتی X-Balanced و Bass Reflex است. این سیستم صوتی 2 کاناله است که شامل 2 بلندگوی Full Range (Bass Reflex) با توان 10 وات می باشد و در مجموع توانایی ارائه صدای 20 وات را دارد. سونی به کمک تکنولوژی Dolby Audio، Dolby Atmos و DTS Digital Surround کیفیت صدای این تلویزیون را بهبود می بخشد و صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد. این محصول دارای تکنولوژی Acoustic Auto Calibration از نوع Room Compensation است و صدا ها با توجه به شرایط محیط تنظیم می کند تا تجربه صوتی بهتری را ارائه دهد. تلویزیون هوشمند سونی 55X80K مجهز به جدید ترین نسخه سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 10 است. 

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 122 تاريخ : شنبه 22 مرداد 1401 ساعت: 22:40

چک لیست سئو در 2022

استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد. از همین رو داشتن اطلاعاتی دقیق در این باره می‌تواند کمک کننده باشد تا بتوان سئو را بهبود داد. چک لیست سئو هر ساله تغییراتی را مشاهده می‌کند. تغییراتی که به منظور به روز شدن صورت گرفته و به دنبال خود می‌تواند افزایش سرعت و روند رشد را در پی داشته باشد.

در این مقاله و در ادامه تصمیم داریم از مهم‌ترین موارد و موضوعات چک لیست در سئو نکاتی را عنوان کنیم. نکاتی که به شما کمک کند تا بتوانید با آگاهی کامل از چگونگی بهبود سئو، روند خود را تغییر داده و در نهایت به نتیجه مطلوب و خوبی دست یابید. امید است با همراهی در این مقاله و در نهایت استفاده از آن‌ها بتوانید به نتایج مقبولی دست یابید.

اصلی‌ترین چک لیست اولیه سئو

در اولین قدم از چک لیست سئو ی یک سایت، به سراغ اصلی‌ترین و مهم‌ترین موارد سئو رفتیم. این موارد نکاتی هستند که به عنوان پایه و اساس چک لیست سئو شناخته می‌شوند. از همین رو پیش از توجه به هر موضوع دیگری، این سه نکته را به دقت در چک لیست خود، مورد توجه و ارزیابی قرار دهید.

  1. استفاده از سرچ کنسول

سرچ کنسول به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایه‌های چک لیست در سئو می‌تواند ارزیابی‌های بسیاری را انجام دهد. این بخش از چک لیست سئو به عنوان یک ابزار رایگان شناخته می‌شود که آپشن‌های بسیاری را در دل خود دارد. آپشن‌هایی برای مدیریت و ارزیابی کاربران که می‌تواند برای بهبود سئو تاثیر بسیاری داشته باشد. با استفاده از این ابزار بهینه‌سازی سایت، ارتقا و افزایش سئو را در ابعاد مختلف و متفاوت در پی خواهد داشت.

  1. نصب پلاگین سئو برای وردپرس

استفاده از پلاگین برای بهبود تجربه کاربردی یک سایت می‌تواند موضوع مهمی باشد. اگر از قالب وردپرس برای سایت خود استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که نصب پلاگین‌های مختلف و افزونه‌های متفاوت می‌تواند قابلیت‌های بسیاری را برای شما به وجود آورد. قابلیت‌هایی که کارایی بسیاری داشته و می‌تواند در بهبود وضعیت سئو وردپرس در بلند مدت تاثیر به سزایی بگذارد. افزونه یوآست یکی از شناخته شده‎ ترین این موارد است که استفاده از آن می‌تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.

  1. اتصال سایت به گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس به عنوان یک ابزار دیگر از ابزارهای سئو شناخته می‌شود که کارایی بسیاری را دارد. گوگل آنالیتیکس که به صورت رایگان برای استفاده در اختیار عموم قرار دارد و با استفاده از آن می‌توان گزارش‌های مختلفی را از سایت خود به دست آورد. گزارش‌های مختلف و متفاوتی از ورود کاربران و چگونگی برخورد کاربران با ابعاد مختلف سایت، نکاتی هستند که به صورت مفصل و کامل با این ابزار قابل دسترسی هستند. به این وسیله و با به‌کارگیری گوگل آنالیتیکس می‌توان سلیقه مخاطب خود را به دقت بررسی کرد و به نزدیک شدن محتوای ارائه شده به نیاز و سلیقه مخاطب کمک بسیاری کرد.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 115 تاريخ : چهارشنبه 19 مرداد 1401 ساعت: 2:31

رنگ صنعتی چیست؟

از نظر فنی، می توانیم بگوییم که رنگ صنعتی محصولی است که
به صورت مایع، خمیر یا پودر ارائه می شود و با فرآیند مناسب روی سطوح اعمال می شود،
باید با روش پخت به یک حالت جامد، پلاستیک و یا به حالت چسب تبدیل شود که
بتواند وظیفه محافظت و هم زمان تزیین را به خوبی انجام دهد.

خرید رنگ از کارخانه انواع رنگ صنعتی در همه جا ظاهر می شوند.

آن ها طیف متنوعی از محصولات را در برابر خوردگی، ساییدگی و پوسیدگی محافظت می کنند و
هم چنین ظاهری زیبا و رنگارنگ به سطح یا محصول روکش شده می دهند.

تنوع سطوحی که می توانند به وسیله پوشش های صنعتی روکش شوند بسیار زیاد است و شامل موارد زیر می شود:

  • انواع فلزات
  • چوب
  • پلاستیک و کامپوزیت
  • لاستیک
  • شیشه
  • چرم
    و…

عناصری که رنگ صنعتی را تشکیل می دهند

 

رنگدانه ها

رنگدانه ها معمولاً مواد جامدی به شکل پودر بسیار ریز، اندازه ذرات هستند که
از طریق یک فرآیند آسیاب مناسب در حضور چسب، به ذرات اولیه تجزیه می شوند تا
حداکثر عملکرد رنگ را به دست آورند.

هدف اصلی استفاده از رنگدانه ها در تولید رنگ های صنعتی دادن کدری به رنگ است.

رنگدانه های مختلف را می توان به گروه های زیر دسته بندی کرد:

  • رنگدانه های پوششی بیشترین استفاده را دارند.
    آن ها از طریق اثر ترکیبی ضریب شکست آن در رابطه با چسب، گرانولومتری و
    پدیده های انعکاس نوری که روی پوشش رنگ می افتد، کدری به رنگ می بخشند.
  • رنگدانه های ضد خوردگی در زیرسازی ها یا اولین لایه های تماس مستقیم با فولاد استفاده می شوند.
    با ایجاد انفعال آندی یا کاتدی جریان الکتروشیمیایی تولید شده روی سطح فلز، از خوردگی جلوگیری می کنند.
  • رنگدانه ها یا پرکننده های پخش کننده هیچ کدری ندارند و به دلیل ضریب شکست پایین به سختی بر رنگ ها تأثیر می گذارند.
    آن ها به طور کلی در آسترها و پوشش های پایه برای دستیابی به ظاهر مات یا ساتن و به عنوان پرکننده در
    پوشش رنگ استفاده می شوند. مثال: کربنات کلسیم، تالک، میکا، کائولن و…
  • رنگدانه های خاص: برخی از رنگدانه های مورد استفاده در انواع رنگ صنعتی که به دلیل ویژگی خاص نمی توانند در
    گروه های فوق طبقه بندی شوند عبارتند از:
    • رنگدانه های فلزی
    • رنگدانه های مرواریدی
    • رنگدانه های نفوذی
    • رنگدانه های سمی
  •  اتصال دهنده (پلیمرها)

    عناصری با وزن مولکولی کم یا متوسط ​​هستند که
    از طریق عملکرد اکسیژن در هوا، گرما و غیره، سطح پلیمریزاسیون را افزایش می دهند تا
    این که کم و بیش به مواد جامد پلاستیکی و نامحلول تبدیل می شوند.

    در این جا چند نمونه از اتصال دهنده ها در انواع رنگ صنعتی ذکر شده است:

  • رزین های آلکید
  • رزین های اکریلیک
  • رزین های وینیل
  • رزین های اپوکسی
  • رزین های پلی استر
  • رزین های پلی اورتان
  • رزین های سلولزی
  • رزین های لاستیکی کلره دار
دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 121 تاريخ : دوشنبه 17 مرداد 1401 ساعت: 17:50

استراتژی کلمات کلیدی

تصمیماتی که بر اساس تحقیق کلمات کلیدی گرفته می‌شود «استراتژی کلمات کلیدی» (Keyword Strategy) را ایجاد می‌کند. برای مثال تصمیم‌گیری درباره اولویت تولید و انتشار محتوا، استفاده از کلمات کلیدی کوتاه یا بلند، محل انتشار محتوا و نوع محتوا از جمله پست وبلاگ یا صفحه محصول یا فیلم آموزشی یا اینفوگرافیک، استراتژی کلمات کلیدی شما را می‌سازد.

هدف از جستجو

«هدف از جستجو» (Search Intent) یکی از مفاهیم کلیدی در این زمینه است. با دریافتن هدف از جستجو، متوجه می‌شوید که کاربران چه نیازها یا درخواست‌هایی دارند. در این‌جا تمام تمرکز روی کلمات کلیدی نیست، بلکه درباره اهداف ناگفته کاربران به منظور کسب اطلاعات، خرید یا انجام کارهای مختلف نیز تحقیق می‌شود. محتوای شما باید برای مشکل کاربران راه‌حل ارائه کند. به این کار «طراحی محتوا» (Content Design) نیز گفته می‌شود.

سختی کلمه کلیدی

«سختی کلمه کلیدی» (Keyword Difficulty) به میزان رقابت برای دریافت رتبه‌های برتر بستگی دارد. اگر کلمه‌ای را برای تولید محتوا انتخاب کنید که در آن رقابت بسیار زیادی وجود دارد، ممکن است نتوانید به‌سادگی در صفحه اول نتایج ظاهر شوید. به همین دلیل بهتر است هنگام تحقیق کلمات کلیدی به این معیار نیز توجه کنید. برای تعیین میزان سختی کلمات کلیدی مدنظر می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهای نشان‌دهنده «پیج اتوریتی یا اعتبار صفحه» (Page Authority | PA) بهره بگیرید.

تحقیق کلمات کلیدی چطور انجام می‌شود ؟

می‌توان گفت که برای تحقیق کلمات کلیدی باید از هشت مرحله زیر بگذرید.

  • تصمیم‌گیری درباره هدف
  • ایجاد لیست کلمات کلیدی
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • فراموش نکردن کلمات کلیدی طولانی
  • تحلیل محتوای وب‌سایت‌های رقیب
  • توجه به هدف از جستجو
  • تصمیم‌گیری درباره استراتژی کلمات کلیدی
  • ایجاد «صفحات فرود» (Landing Page)

تصمیم‌گیری درباره هدف

پیش از انجام هر کاری در زمینه تحقیق کلمات کلیدی به اهداف خود فکر کنید. برای مثال می‌توانید پرسش‌های زیر را از خودتان بپرسید.

  • هدف اصلی کسب‌وکار یا سازمان شما چیست؟
  • چه چیزی کسب‌وکارتان را خاص می‌کند؟
  • می‌خواهید به چه افرادی دسترسی پیدا کنید؟
  • در وب‌سایت خود چه وعده‌هایی خواهید داد؟

به تمام این پرسش‌ها به خوبی فکر کنید و اهدافتان را بنویسید. زمانی که توانستید به این پرسش‌ها پاسخ‌هایی کامل و باجزئیات بدهید، اولین گام برای طراحی استراتژی کلمات کلیدی را برداشته‌اید.

بازار شما در موفقیت اهدافتان برای بهبود رتبه وب‌سایت و صفحات وب نقش مهمی ایفا می‌کند. بعضی از بازارها رقیبان زیادی دارند و شرکت‌های بزرگ همواره در صدر نتایج جستجوی کلمات کلیدی آن‌ها قرار می‌گیرند. این شرکت‌های بزرگ به طور معمول بودجه‌های بسیار زیادی برای سئو در اختیار دارند و رقابت با آن‌ها می‌تواند دشوار باشد.

اگر می‌خواهید به بازاری رقابتی وارد شوید، بهتر است با اهداف کوچک شروع کنید. زمانی که بخش کوچکی از بازار را به دست آوردید و کمی مشهورتر شدید، می‌توانید یک مرحله جلوتر بروید و محصولات و خدمات خود را به جمعیت بزرگ‌تری از مخاطبان بفروشید و اهدافتان را بزرگ‌تر کنید.

ایجاد لیست کلمات کلیدی

دومین گام در تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد فهرست کلمات کلیدی است. این فهرست اغلب در «صفحات گسترده» (Spreadsheets) مانند «Google Sheets» یا نرم‌افزار اکسل (Excel) ایجاد می‌شود. به طور معمول، ستون‌هایی مانند کلمات کلیدی پرکاربرد و میزان جستجوی آن‌ها بر اساس معیارهای مختلف در این فهرست‌ها نوشته می‌شود.

برای ایجاد این فهرست باید اهداف خود را در نظر داشته باشید و هم‌زمان به اهداف مخاطبان از جستجو فکر کنید. برای مثال برای ایجاد این فهرست می‌توانید پرسش‌های زیر را از خودتان بپرسید.

  • مخاطبان می‌خواهند چه چیزهایی را بیابند؟
  • افراد از چه کلمات و عباراتی برای یافتن محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند؟
  • شما می‌توانید کدام یک از مشکلات مخاطبان را حل کنید؟

تا جای ممکن تمام پاسخ‌ها را بنویسید. اگر هدفتان واضح باشد، تصویر روشنی از حوزه تخصصی و نقاط فروش منحصربه‌فرد کسب‌وکار خود را به دست می‌آورید. این اهداف، همان کلمات کلیدی را تشکیل می‌دهند که می‌خواهید توسط آن‌ها شناخته شوید.

تحقیق برای انتخاب کلمات کلیدی

پس از این که اولین فهرست کلمات کلیدی را آماده کردید، باید کمی در آن عمیق‌تر شوید و جزئیات بیشتری از آن‌ها به دست بیاورید. استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌تواند کار شما در این مرحله را ساده‌تر کند.

برای مثال می‌توانید از خود گوگل برای این کار بهره بگیرید. هنگام جستجوی کلمات کلیدی که تاکنون یافته‌اید، می‌توانید عبارت‌های پیشنهادی گوگل برای جستجو را بررسی کنید. این کلمات کلیدی پرسش‌‌هایی‌اند که مخاطبان به طور معمول از گوگل می‌پرسند. علاوه بر این، می‌توانید بخش «جستجوهای مرتبط» (Related Searches) در صفحه نتایج گوگل را نیز بررسی کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از دیگر ابزارهای تخصصی تحقیق کلمات کلیدی که در ادامه مطلب تعدادی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم، کلمات و عبارت‌های هم‌معنی و مترادف کلماتِ فهرست خود را بیابید. این کلمه‌ها را بررسی کنید و آن‌ها را به فهرست کلمات خود اضافه کنید.

کیورد ریسرچ چیست

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 115 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 14:18

رنگ مولتی کالر

قابل اجرا بر روی تمامی سطوح‌ است. رنگ‌های مولتی‌کالر دکوراتیو بوده و یک لایه ی نازک بر روی سطوح ایجاد می‌نماید و بسیار مناسب برای سطوح گچ، سیمان، بتون، آهن، آلومینیوم، چوب، رنگ، سنگ، شیشه، کاشی، پلاستیک، رنگ روغن و…. است.

مزایا

از مزایای رنگ مولتی کالر می توان به بافت ویژه این رنگ و مات و کم‌ جلا بودن آن اشاره کرد هم چنین مشکلاتی از قبیل موج و خرابی سطح زیر کار دیوار را در خود محو می‌کند. از آن جایی که ذرات معلق هوا و دودها را به خود جذب نمی‌کند، برای محیط‌های پرترافیک و یا پر رفت‌و‌آمد مانند راه پله ها بسیار مناسب است. در صورت آسیب‌دیدگی به سادگی با حداقل مواد و به بهترین وجه ممکن قابل ترمیم است. در مدت کوتاهی خشک می شود، بدون بو است، ضخامت کمی دارد، قابلیت اجرا بر روی تمامی سطوح بدون رنگ پریدگی و زرد شدن را دارد.

رنگ بلکا

از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است و جایگزین مناسبی برای رنگ و کاغذ دیواری است در واقع نوعی پوشش سلولوزی است که از الیاف طبیعی همچون پنبه ساخته شده است.

مزایا

این پوشش نیاز به زیر سازی ندارد و به راحتی عیوب زیر کار را می پوشاند، عایق حرارتی و برودتی خوبی است، سبک است و تنوع رنگ آن بالاست بدون بو و حساسیت است، قابل شستشو است و به راحتی با کف شامپو فرش می توان آن را شست و با رزین های مخصوص می توان آن ها را ضد آب نمود. عایق رطوبت است و ترک نمی خورد. این پوشش بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری به آسانی قابل ترمیم است.

خرید رنگ ساختمانی

رنگ پتینه

پتینه کاری هنری است که در آن با استفاده از رنگ ها و ابزار مختلف بافت های بصری زیبا و جذاب بر روی سطوح مختلف ایجاد کرد. از سری پوشش های جدید که به رنگ های دکوراتیو معروف می باشد که این قابلیت را برای شخص فراهم می کند تا بتواند سلیقه، تفکر، و حس خود را در آن دخیل کند و ناچار به پذیرش طرح ها و مدل های کارخانه ی سازنده ی کاغذ دیواری ها نباشد به این ترتیب خانه هر کس همان طور رنگ‌آمیزی و تزئین می‌شود که او در ذهن خود داشته و مورد پسندش بوده است.

مزایا

از مزایای آن نسبت به رنگ های ساده عموما دل نشین تر است، صد در صد قابل شست و شو است و بر روی هر سطحی قابل اجراست، نسبت به رنگ های ساده نظیر سفید دیرتر کثیفی و غبار را نشان می دهد. پایداری آن تا زمان تعویض رنگ مورد نظر می باشد.

رنگ اکرلیک

این رنگ ها بسیار متنوع اند و برای ایجاد بافت در سطوح بسیار مناسب اند، چون غلظت بالایی دارند و به سرعت خشک می شوند، رنگ اکرلیک انعطاف پذیر است و به همین علت روی تمام سطوح قابل اجراست، این رنگ ها که به دلیل دارا بودن پایه ی آب از رنگ های روغنی ارجحیت دارند. در تمامی رنگ ها و انواع مات، براق و نیمه براق عرضه می گردند اما نسبت به رنگ های روغنی از براقیت کمتری برخوردارند.

مزایا

می توان پوشش فراوان و کاهش نیروی انسانی را نام برد، علاوه بر آن فاقد حلال های نفتی مضر می باشد، صد در صد قابل شست و شو با انواع شوینده ها و ضد عفونی کننده ها، بدون بو هستند و مقاوم در برابر زردی و رنگ پریدگی، جایگزین قطعی برای انواع رنگ های روغنی.

معایب

عدم امکان استفاده برای درب ها و چهار چوب ها ، عدم تهیه طیف های مورد نظر مشتریان توسط نقاش.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 109 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 14:01

طراحی و زیبایی در نهایت سادگی « راهنمای خرید ساندبار » 

بهترین ها همیشه در پی بهترین ها هستند . در بین مصرف کنندگان هستند کسانی که به دنبال تجربه ای تکرار نشدنی ، و داشتن سینما در خانه باشند . ساند بارها برای چنین افرادی ساخته شده است تا حس و حال سینما را به خانه بیاورد . سادگی یکی دیگر از مزیت های ساندبارها است . نصب سریع و آسان به همراه کیفیت صدا از دیگر ارمغانهای چنین سیستم صوتی است .

با قابلیت « plug and play » امکان اتصال به انواع دستگاه های خارجی و پخش کردن انواع فایلهای موسیقی و صوتی را خواهید داشت . چنین سیستم صوتی به راحتی به تلویزیون پخش کننده ی بلو-ری متصل می شوند ، تنها کافی است که از طریق کابل HDMI به دستگاه متصل شوید. با این امکانات ، صدایی عمیق از دل تصاویر بشنوید . در ساخت ساند بارها علاوه بر اینکه به عنصر زیبایی شناختی توجه ویژه ای شده است ، به محیط و دکوراسیون مصرف کننده هم توجه داشته اند . با حذف اتصالات سیمی ، هیچ نوع بی نظمی و شلوغی را در اطراف تلویزیون نمی بینید .

سونی شهراد

انواع اتصالات در ساندبار Sound Bar

ساند بار به معنای تجربه ی اتصال بی سیم به سایر دستگاه ها است . ساند بارها راهی ساده برای بهبود کیفیت صدا هستند و سیستمی شیک و چند کاره دارند . چرا که تنها مختص تلویزیون نیستند و می توان آن را از طریق بی سیم و یا باسیم به دستگاه های مختلف متصل کرد . با کمک اتصال به گوشی ، تبلت و … می توانید انواع پادکست ها و کتاب های صوتی و انواع موسیقی را با صدایی گرم و عمیق گوش دهید و در صداهای بلند غرق شوید.

تلویزیون های سازگار با ساند بار بصورت بی سیم ، اتاقی پر از صدا برای شما می آفرینند. ساندبارها از اتصالات مختلفی پشتیبانی می کنند . از طریق این اتصالات می توان به دستگاه های خارجی و تلویزیون متصل شد . معمولاً ساندبارها دارای رابطهایی از نوع ۳.۵ میلی متری لاین این و اپتیکال و کواکسیال هستند .

البته بعضی از این سیستمها رابط HDMI  نیز دارند . همه ی گوشی های هوشمند و تبلتها و حتی بعضی از تلویزیون ها دارای قابلیتی به نام بلوتوث هستند ، یعنی ارتباط بدون سیم و ارتباط بی سیم بهترین نوع ارتباط است . قطعاً داشتن چنین اتصالاتی بر روی قیمت نهایی سیستم صوتی تاثیر گذار خواهد بود. با استفاده از قابلیت « Smart Sync» می توانید به راحتی و از راه بی سیم به تلویزیون متصل شوید .

 

راهنمای خرید ساندبار : مکان مناسب ساندبار « Sound Bar »

ساند بار « Sound Bar »یک سیستم صوتی مرموز است که با حجم کمی که دارد در هر محیط و مساحتی جا می شود . تمام اجزای ساندبار در داخل جعبه ای باریک و مستطیلی شکل جاسازی شده است . محل قرارگیری ساند بار به مکان تلویزیون بستگی دارد . برای نمونه اگر تلویزیون بر روی دیوار نصب شده باشد باید ساندبار را درست در زیر تلویزیون بر روی تلویزیون نصب کنید. اگر هم تلویزیون بر روی پایه و  میز قرار گرفته باشد ، ساندبا رهم باید کنار تلویزیون بر روی میز و جلوی تلویزیون  قرار بگیرد .

در معمولترین و درست ترین حالت این است که ساند بار را در جلوی تلویزیون قرار دهید و یا زیر تلویزیون نصب کنید . اگر راهنمای خرید سینمای خانگی را مطالعه کرده باشید ، گفتیم که اسپیکر مرکزی را باید در جلوی تلویزیون قرار دهید . در این جا هم بهترین حالت این است که ساند بار در جلوی تلویزیون باشد . سعی کنید تحت هیچ شرایطی ساند بار را از تلویزیون زیاد دور نکنید ، تا صدا و تصویر همخوانی داشته باشند. بعضی از ساند بارها قابلیت اتصال بر روی دیوار را دارند. دقت کنید که اندازه ی میله با اندازه ی میز تلویزیون هماهنگ و متناسب باشد .

ساند بارها یا میله های صدا اندازه های متفاوتی دارند و در طولهای متفاوتی تولید می شوند . بنابراین می توانید متناسب با اندازه ی تلویزیون ، ساند بار مناسب خود را انتخاب کنید .

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 118 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 13:47

لمینت دندان چیست و چه مزایایی را به همراه دارد؟

لمینت دندان ها یکی از اقدامات در جهت دندانپزشکی زیبایی است که به روکش های پرسلین نیز شناخته می شوند یک لایه بسیار نازک هستند که با توجه به رنگ دندان های بیمار طراحی می شود و متناسب با نیاز بیمار، شکل تازه ای پیدا می کنند. این روکش ها به قسمت جلویی دندان متصل می شوند و برای افرادی که دندان های آن ها در قسمت های پشتی یا سطح روی دندان دچار مشکل شده است کاربرد چندانی ندارند. هدف اصلی استفاده از لمینت های دندانی تغییر رنگ، شکل، اندازه و طول دندان ها است و به کمک همین موضوع می توانند ظاهری بهتر به دندان ها ببخشند.

لمینت های دندان از لایه های مختلف ساخته می شوند و مینای دندان بیمار نیز در آن جای دارد تا بتوان رنگ بسیار نزدیک به دندان های بیمار را از آن تولید کرد. این مجموعه لایه های باریک توسط یک ماده چسبنده توسط دندانپزشک به دندان ها متصل می شوند تا ظاهری بهتر را برای دندان های او ایجاد کنند.

بر خلاف باور های عمومی دندان هایی که قرار است با استفاده از لمینت پوشیده شوند، نیازی به اصلاح آنچنانی ندارد و همه چیز به توانایی دندانپزشک بستگی دارد که چگونه بتواند از آن ها استفاده کند. در حقیقت با استفاده از تکنینک های جدید تنها باید اصلاحاتی جزئی روی فرم دندان ها ایجاد شود و هرگز ساختار طبیعی آن ها تغییری پیدا نمی کند.

دندانپزشک خانم در رشت

در کنار جنبه های زیبایی عملکرد درست لمینت ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است دندانپزشک شما باید با تخصص خود لمینت ها را به درستی و با قدرت به دندان های شما متصل کند و این مسئله مهم ترین نکته ای است که باید مورد توجه قرار گیرد. دندانپزشکان معمولا از یک نور ویژه برای خشک کردن ماده چسبنده استفاده می کنند تا بتوانند اطمینان کامل در خصوص اتصال لمینت به دندان ها را مورد بررسی قرار دهند. نوری که توسط آن ها مورد استفاده قرار می گیرد از حرارت بسیار مناسبی برخوردار است تا آسیبی به دندان های اصلی فرد ایجاد نشود چراکه ورود هرگونه آسیب به دندان ها منجر به آسیب دیدن لمینت ها می شود.

از آنجایی که لمینت دندان با توجه به ساختار دندان های فرد ساخته می شوند، برای افراد عادی تشخیص این مسئله که آیا شما از لمینت استفاده کرده اید یا خیر بسیار دشوار خواهد بود. در صورتی که در ساختار لمینت های شما از تکنولوژی روز استفاده شده باشد، آن ها مقاومت بسیار مناسبی در برابر چای و قهوه از خود نشان می دهند.

در برخی از مواقع روش های مختلف سفید کردن دندان پاسخ دهی کافی را ندارد و در این حالت است که بسیاری از دندانپزشکان به بیماران خود توصیه می کنند تا برای سفید سازی دندان از لمینت های دندان استفاده کنند.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 4:15

هزینه تحصیل مجازی در کانادا

با انتخاب تحصیل مجازی در کانادا بسیاری از هزینه‌های گزاف مربوط به تحصیل را حذف می‌کنید؛ هزینه‌هایی مانند هزینه زندگی در کانادا، هزینه تحصیل حضوری در کانادا، هزینه رفت و آمد.

دانشگاه غیرحضوری

هزینه‌های تحصیل مجازی در کانادا بر حسب مقطع تحصیلی و هم‌چنین دانشگاه یا موسسه آموزشی که دوره مجازی را ارائه می‌دهد، متفاوت است. مثلا شهریه سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ دانشگاه رویال رودز کانادا برای مقطع کارشناسی بین ۵۷۰۰ تا ۱۸۳۴۰ دلار در نظر گرفته شده بود در حالی که این شهریه سالیانه همین مقطع تحصیلی و همان سال تحصیلی برای مقطع دکترا حدود ۸۶ هزار دلار تعیین شده بود. می‌توانید این هزینه‌ها را شهریه پایه سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ دانشگاه مانیتوبا برای دانشجویان مقطع کارشناسی ساکن کانادا مقایسه کنید که از ۴۸۰۰ دلار شروع می‌شود. نرخ شهریه سالیانه برای همین سال تحصیلی برای یک دوره تحصیلی مدیریتی که پس از پایان دوره به دانشجویان گواهی‌نامه اعطا می‌کند،۱۹۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

برجسته‌ ترین دانشگاه‌ های مجازی کانادا

البته در این قسمت منظورمان از دانشگاه مجازی همان دانشگاه آنلاین است. بسیاری از دانشگاه‌های کانادا دوره‌‌های آنلاین ارائه می‌دهند. می‌توانید برخی از دوره‌های تحصیلی آنلاین کانادا را در این سایت پیدا کنید. در لیست زیر تعدادی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های آنلاین کانادا معرفی می شوند:

دانشگاه آتاباسکا برای تحصیل مجازی در کانادا

این موسسه آموزشی که در آلبرتا واقع شده است، در آموزش عالی سابقه‌ طولانی دارد، در سال 1973 در قالب یک پروژه آزمایشی، آموزش از راه دور را ایجاد کرد و اولین دوره MBA اجرایی دنیا را در سال 1994 ارائه کرد.

دانشگاه آتاباسکا سه محوطه دانشگاهی فیزیکی در آلبرتا دارد، اما برنامه‌های تحصیلی آنلاین هم ارائه می‌دهد.تعداد دانشجویان۴۰هزار دانشجو در آتاباسکا تحصیل می‌کنند که ۷۳ درصد آن‌ها مشاغل خود را در حین تحصیل نیز ادامه می‌دهند.

بیش از ۵۰ برنامه تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد در آتاباسکا ارائه می‌شود؛ دوره‌هایی مانند

  • کارشناسی مدیریت بهداشت
  • کارشناسی محاسبات و سیستم‌های اطلاعاتی
  • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی ارشد پرستاری
  • دکترای آموزش از راه دور

دانشگاه لورنشن برای تحصیل مجازی در کانادا

در رتبه‌بندی مک‌لین در سال ۲۰۲۰، دانشگاه اونتاریو بین ۱۲ موسسه آموزشی مقطع کارشناسی قرار گرفت. در سال ۲۰۱۴، دانشگاه لورنشن تحت قانون خدمات زبان فرانسه اونتاریو، به‌ عنوان یک دانشگاه دو زبانه انگلیسی/ فرانسه ایجاد شد.

دانشگاه لورنشن اساسا به‌عنوان یک دانشگاه دارای محوطه فیزیکی فعالیت دارد اما برنامه‌های تحصیلی آنلاین مربوط به تجارت و کسب و کار ارائه می‌دهد.

شهریه سالیانه برای تحصیل مجازی در مقطع کارشناسی در دانشگاه لورنشن در سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ بود که البته شامل هزینه‌های اتاق، غذا و هزینه‌های اتحادیه یا دپارتمانی نمی‌شود.

موقعیت‌های تحصیلی آنلاین در دانشگاه لورنشن شامل کارشناسی افتخاری رشته بازرگانی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی است که همراه با حسابداران رسمی مجاز اونتاریو ارائه می‌شوند.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 120 تاريخ : پنجشنبه 13 مرداد 1401 ساعت: 4:00

نظافتچی خانم آماده به کار دارای مزیت های زیادی می باشد، استفاده از نظافت چی خانم جهت تمیز کاری منزل و خدمات نظافت منزل مناسب تر می باشد. برخی از افراد تمایل ندارند که شخصی وارد حریم خصوصی  خود شوند و با گرفتن کارگر مخالف می باشند. استفاده از کارگر خانم جهت نظافت خانه باعث احساس اعتماد بیشتری در خانم ها می شود. اعزام نیروی خانم برای جاروکشی، گردگیری، شستشو و اتو کشی لباس ها و … از سوی افراد تقاضا می شود.

خانم ها دارای وسواس و دقت بیشتری در نظافت ساختمان بوده و ریزه کاری های خانه را بهتر انجام می دهند. استفاده از نیروهای خانم باعث سوء استفاده سودجویان شده است. جهت به کار گیری نیروی نظافتی باید دقت بیشتری داشته باشید. از آن جا که راه دادن افراد غریبه به حریم خصوصی منزل خود کار صحیحی نبوده و لازم است از فرد مشغول به کار در منزل خود اطمینان داشته باشید، لازم است از شرکت های معتبر درخواست نیرو نمایید. مرکز خدماتی نظافتی مهرگان، دارای افراد قابل اعتماد می باشند. بنابراین چنانچه برای نظافت منزل خود نیاز به نظافتچی خانم آماده به کار و قابل اعتماد دارید می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

چرا نظافتچی زن جهت نظافت منزل ؟

نظافت منزل کار پر درد سر و پر زحمتی می باشد. پروسه گردگیری و تمیز کردن منزل یک کار تکراری و خسته کننده می باشد. در برخی اوقات مشغله های روزانه و خستگی مانع از نظافت و تمیز کاری منزل می شود. در این جور مواقع بهتر است از یک نظافتچی خانم جهت نظافت ساختمان خود کمک بگیرید و به این ترتیب همیشه منزلی پاکیزه و تمیز دارید.

مهارت نظافتچی خانم در تهران

نظافت منزل خواهان یک مدیریت قوی می باشد. برخی اوقات نیاز به نظافت هفتگی، ماهانه و یا سالانه می باشد. حتی بعضا انجام این کارها به طور تخصصی آموزش داده می شود. شما می توانید در هنگام درخواست نیرو برای نظافت منزل خود دارای یک تقویم بوده و تعیین کنید که نظافتچی در چه تاریخ و چه ساعاتی در ساختمان شما حاضر شوند.

مزیت های نظافتچی خانم 

از مزیت های نظافتچی خانم به شرح زیر می باشد:

✔ با توجه به دقت و وسواس خانم ها و انجام صحیح کارهای ریزه کاری استفاده از نیروی نظافتچی خانم جهت نظافت ساختمان دارای مزیت می باشد.

✔ از دیگر مزیت های نیروی خدماتی خانم راحت تر بودن با خانم ها می باشد.

وظایف نظافتچی خانم

✔ تمیز کردن دیوارها

✔ پاک کردن شیشه ها و آینه ها

✔ تی کشیدن کف و خشک کردن آن

✔ جارو کشیدن موکت و فرش بصورت کامل از جمله نظافت زیر مبل و ….

✔ پاک کردن دکوراتیوهای منزل ازجمله مجسمه ها، گلدان، بوفه و …

✔ تمیز کردن کابینت های آشپزخانه

✔ شستشو و اتو کشی لباس ها

✔ ضدعفونی کردن و شستشوی سرویس بهداشتی و حمام

✔ مرتب کردن رو تختی و …

✔ تمیز کردن تراس

✔ نظافت راهروی ساختمان

✔ مرتب سازی انباری

✔ مرتب کردن لوازم کمدها

✔ شستشوی ظروف

✔ و عمل به کلیه درخواست های مشتری.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 185 تاريخ : يکشنبه 9 مرداد 1401 ساعت: 3:42

نظافت و تمیزی یکی از مهم ترین نیازهای انسان ها است. برای هر شخص مهم است که علاوه بر نظافت شخصی، محیط اطراف او نیز تمیز باشد. به همین دلیل نظافت منزل تنها مختص به خانه و حریم شخصی خانه نیست. نظافت راه پله و مشاعات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از آنجایی که در ابتدای ورود به خانه راه پله ها را مشاهده می نمایید، نظافت آن ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و تمیزی محیط اطراف شما داشته باشد. به طور کلی دلایل مختلفی وجود دارد که منجر به اهمیت نظافت منزل و فضاهای مشاعات خانه می شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با اهمیت نظافت منزل و راه پله ها بیشتر آشنا کنیم.

 

اهمیت نظافت راه پله و مشاعات 

اگر با شما در رابطه با نظافت مشاعات صحبت شود، اولین تصویری که در ذهن شما نقش خواهد بست، نظافت راه پله ها است. با وجود اینکه نظافت مشاعات شامل تمیز کردن پارکینگ، لابی، آسانسورها، دیوارها، کلید و پریزها، پشت بام، ورودی ساختمان و ... می شود. اما دلیل اینکه در ابتدا راه پله ها در ذهن شما نقش می بندند، این است که اولین نمای داخل ساختمان را راه پله ها تشکیل می دهند. تمیز کردن راه پله ها باید کاملا اصولی و به ترتیب انجام شوند. در این صورت احتمال باقی ماندن آلودگی در راه پله ها به صفر می رسد. 

 

مراحل نظافت راه پله ها به ترتیب به شرح زیر می باشند.

1. در ابتدا باید از بالا به پایین تمامی سطح راه پله ها جارو زده شوند. 

2. پس از آن تمامی نرده ها به طور کامل تمیز شده و زباله های موجود در راه پله ها جمع آوری شوند. 

3. تمامی دیوارها دستمال کشیده شوند. 

4. در نهایت نیز از بالا به پایین تمامی سطح کف پله ها طی زده شوند. 

در طول نظافت راه پله ها استفاده نمودن از ماسک و دستکش الزامی است. زیرا مواد شوینده و ضدعفونی کننده مورد استفاده در نظافت راه پله ها می توانند منجر به آسیب های پوستی و یا تنفسی شوند. همچنین استشمام بوی نامطبوع مواد شوینده می تواند آزاردهنده باشد. با توجه به تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحدهای موجود در هر طبقه و همچنین میزان اهمیت ساکنین به نظافت راه پله و رعایت بهداشت توسط آن ها می توان به صورت هفتگی و یا ماهیانه راه پله ها را نظافت نمود.

دلایل اهمیت نظافت راه پله:

از دلایل اهمیت نظافت راه پله ها می توان به موارد زیر اشاره نمود. 

• نظافت راه پله ها می تواند معرف تمیزی و شخصیت ساکنین ساختمان شما باشد. 

• مهمانان شما در ابتدای ورود به ساختمان راه پله ها را مشاهده می نمایند و نظافت آن ها می تواند نماد تمیزی شما باشد. 

• تمیزی تاثیر زیادی در سلامت روحی و جسمی افراد دارد. 

• از طرفی امروزه ویروس کرونا موجب شده تا نظافت فضاهای مشترک مانند راه پله ها اهمیت چند برابری پیدا کنند. زیرا نظافت این فضاها تاثیر مستقیم در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا دارد. 

 

شرکت خدماتی مهرگان با ارائه نظافت منزل در ستارخان توانسته مشکل نظافت افراد زیادی که به دلیل کمبود وقت و مشغله زیاد فرصت کافی برای تمیزی منزل خود ندارند را رفع کند.

دانستنی های علمی و آموزشی...
ما را در سایت دانستنی های علمی و آموزشی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : niloofar niloufar بازدید : 154 تاريخ : جمعه 7 مرداد 1401 ساعت: 23:32